به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی کرمان : مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کرمان با حضور دکتر رسولیان معاون محترم وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و هیات همراه برگزار شد در این آیین از دکتر میجانی به عنوان مدیر عامل جدید شرکت شهرک های صنعتی کرمان معرفی و از خدمات مهندس سلطانی راد مدیرعامل سابق تقدیر بعمل آمد

رسولیان معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت:استان کرمان مسیر صنعتی شدن را خوب طی می کند.

دکتر رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام سهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات سلطانی راد و همه مدیران و کسانی ایشان را همراهی کردند، گفت:اقای میجانی از نیروهای داخلی شرکت شهرک های استان است که با سابقه اجرایی خوش و از فرزندان خوب استان کرمان است و همه ایشان را به عنوان فردی که توانایی ایجاد تحول در این مجموعه و زیرساخت را دارد می شناسند امیدواریم بتوانند کارنامه خوبی ارائه دهند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به فرمایش رهبری کارآفرینی نوعی عبادت و ارزش آفرینی است، افزود: وظیفه ما است در مسیر حمایت کار آفرین و فعالین اقتصادی تلاش کنیم.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با تاکید بر اینکه تولید کنندگان ما سربازان مقدم‌فشار استکبار و تحریم دشمن هستند، افزود:
تامین ارز و نیازهای کشور توسط فعالین اقتصادی تامین شده و از هر مسیری نیازهای کشور را تامین کردند.
رسولیان تصریح کرد:افزایش سطح دانش در کشور بسیار رضایت بخش است در این مسیر افزایش تولید و مسیر دانشی شدن صنعت را پیش ببریم‌ ،وظیفه ما و همکاران در مسیر حمایت از کارآفرین بطور جدی حائز اهمیت است‌.

وی با اشاره به دو وظیفه بسیار مهم در سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک ها صنعتی گفت: علاوه بر تامین زیرساخت های داخل باید نگاه به بیرون شهرک ها داشته باشیم و برای سایر زیرساخت ها فکر و برنامه ریزی کنیم.
معاون وزیر صمت با افزودن اینکه بحث زمین و ایجاد زیر ساخت شهرک در برخی استان ها با کمبود زمین مواجه هستیم، افزود: در استان کرمان در راستای رفع این مشکل باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی با ابراز خرسندی از توسعه ۶ هزار هکتاری در سطح کشور خبردادو گفت:در استان کرمان ۵۰۰ هکتار با برنامه ریزی توسط همکاران برای توسعه صنعتی با زیرساخت های لازم در دستور کار است.

مهرابی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان:افزایش رده زیست محیطی شهرک ها و نواحی صنعتی مهم است

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایران تأمین برق و انرژی پایدار برای واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی را مهم خواند و گفت: کسری برق در تامین و هم زیرساخت ها داریم علی رغم محدودیت های بودجه وجود دارد، با کمک های مالی داخلی و کمک های فعالین اقتصادی مشارکت با وزارت نیرو در سال ۶۴ پست داشتیم و امسال اعتبارات خوبی در حال دریافت برای تامین اعتبار برق داریم

وی از مشوقات خوبی در راستای راه اندازی نیروگاه های “سی اچ پی” در شرکت های صنعتی و نواحی صنعتی خبردادو افزود: دولت اجازه میدهد مازاد مصرف خود را به فروش برساند این مصوب خوبی با پیگیری وزیر صمت انجام شد و بحث دوم خرید وزارت نیرو برای برق مازاد و هم برق کل “سی اچ پی ها” که توجیه اقتصادی دارد و به دارندگان ان نیز زمین رایگان تعلق می گیرد.

رسولیان ضمن تشریح موانع و مشکلات شرکت های صنعتی در حوزه تامین زیرساخت‌های آب، برق و…گفت:ایجاد نیروگاه‌های انرژی‌های تجدید پذیر و خورشیدی در شهرک‌ها ونواحی صنعتی از جمله کرمان که تقاضا وجود دارد لازم و نیز مور تاکید قرار گرفت و با انرژی خورشیدی حتما بسمت ایجاد شهرک های خورشیدی خواهیم رفت.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: خرید تضمینی از واحدهای تولید انرژی خورشیدی و زمین های واگذاری به شهرک های خورشیدی با اقساط ده ساله کمک به توسعه انرژی خورشیدی است

وی با اشاره به اینکه حتی در استان های شمالی کشور صنعت با کمبود آب مواجه است، تصریح کرد:هرچند کل مصرف صنعتی آب کمتر از دو درصد است اما در تامین همین دو درصد آب مشکلات جدی مواجه هستیم‌

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایران با افزودن اینکه استفاده از پساب شهری و پساب صنعتی، انتقال آب از سطح دریا از جمله راهکارهای تامین آب در صنعت است، افزود:صنعتگر نباید با کمبود آب و زیرساخت مواجه شود

وی با تاکید بر اینکه استان کرمان مسیر صنعتی شدن را خوب طی می کند، گفت: این مهم در کرمان به واسطه زیرساخت ها، معادن و حضور افرادی که روحیه کارآفرینی و صنعتگری در کرمان دارند می باشد.
رسولیان با ابراز خرسندی از تعداد ۷درصد واحد های راکد در استان کرمان نسبت به سایر واحدهای کشور بیان داشت:مقام معظم رهبری تاکید بر استفاده از ظرفیت های موجود، تولید و راه اندازی واحدهای راکد دارند

معاون وزیر صمت در بخش پایانی سخنان خود از حمایت جدی شرکت های دانش بنیان خبردادو افزود:بدون مزایده به شرکتهای دانش بنیان زمین واگذار می کنیم و از طرفی واحد های صنعتی شناسای با مشاوره دادن در مسیر دانش بنیان شدن انان قدم برمی داریم.

دکتر حسین مهرابی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، ضمن خیرمقدم و قدردانی از حضور معاون وزیر صمت، هیات همراه در استان کرمان گفت: مهندس سلطانی راد در شرایط بحرانی و نامساعد و با توجه به اینکه سختی ها و تنش ها را می دانست و مسئولیت مدیرعاملی شرکت های شهرک صنعتی کرمان را پذیرفتند و این یک ارزش است کسی در این دوران برزخی علی رغم مشکلات پیش رو عملکرد خوب خود خوش درخشید.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، ضمن تبریک به آقای میجانی مدیرعامل جدید این نهاد گفت:انشا ا… ایشان با توان و کمک خداوند و برنامه‌ریزی مدون و راهبردی در راستای تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی و توسعه شهرکهای موفق تر از قبل حرکت کنند.

میجانی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی کرمان:ارتباط صنعت و دانشگاه باعث رشد و توسعه بخش‌های مختلف می شود

مهرابی ضمن تبیین و تحلیل‌‌ «میانه گمشده» در ساختار تولید صنعتی تصریح کرد:فلسفه شرکت ها بیشتر پُر کردن شکاف واحد های بزرگ صنعتی و واحد های کوچک صنعتی و اصطلاحا به میانه گمشده نامیده میشوند که این میانه گمشده در اقتصاد استان کرمان عمیق تر از دیگر استان ها است.

وی با تاکید بر اینکه عمق 《میانه گمشده》 در استان کرمان از متوسط کشوری بیشتر است، افزود: این امر می طلبد شهرک صنعتی به پُرکردن این شکاف کمک کنند.
معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، یکی از مشکلات پیشرو در راستای تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی را تامین آب دانست و گفت:بررسی راهکارهای تامین آب با توجه به نیازهای کم آبی شهرک‌ها و نواحی صنعتی امری ضروری است و در تامین و انتقال آب، ارتقا بهره وری آب باید صنایع و شرکت شهرک های صنعتی کمک کنند تا بهره وری آب افزایش یابد‌.

وی افزایش رده زیست محیطی شهرک ها و نواحی صنعتی را مهم خواند و افزود:تامین و تکمیل زیرساخت‌هایی همچون برق، موجبات توسعه هر مجموعه‌ای را فراهم خواهد و در بحث تامین برق و قوانین در شرکت ها نیازمند سرمایه گذاری جدی تر هستیم .

مهرابی با اشاره به هزینه های میلیاردی در اثر خاموشی در واحد های صنعتی بزرگ بیان داشت: بزرگترین مشکل واحدهای تولیدی تامین برق است

وی با بیان اینکه‌ در راستای توسعه فازهای بعدی شهرک ها باید انجام شود و نیز زمین های مبحوس شده آزاد سازی شوند، افزود: در جهت کمک به گسترش شهرک‌ها و نواحی صنعتی و به‌ویژه صنایع کوچک باید تلاش کرد به طور مثال به دلیل نزدیکی شهرک صنعتی شماره یک به شهر و ایاب و ذهاب نیاز به توسعه در جبهه غربی دارد شاید برخی موارد مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی باشد وبتوان با دانشگاه مساعدت های کرد.

وی با اشاره به اینکه در جنوب استان تفکر صنعتی به آن اندازه که باید رشد نکرده است، گفت:توسعه شهرک های صنعتی در شهرهای جنوبی خیلی می تواند کمک کننده به صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی باشد.
مهرابی با تاکید براینکه کمک به واحدهای که در حال حاضر در شهرکها دچار مشکلات هستند در دستور کارباشد، افزود: بطور متوسط ۱۰ تا ۱۵ درصد پرونده ها شهرک های صنعتی در بحث تمدید، واگذاری، تقسیط و تفکیک در گیرند و اگر اختیاراتی بیشتری استان کرمان در این حوزه ها به استان دهیم خیلی کمک کننده تا استان مسیر صنعتی شدن را ادامه دهد

وی در پایان خاطرنشان کرد:به دلیل شرایط آب و هوای و اقلیمی چاره نداریم به جز مسیر صنعتی شدن و نیازمند توسعه جدی هست شرکت شهرک ها می تواند نقش تعیین کننده در تحقق این مهم داشته باشد .

میجانی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کرمان در ادامه آیین به تبیین و تشریح دو رویکرد سخت افزاری و نرم افزاری شهرک های صنعتی پرداخت و گفت:در بحث سخت افزاری تاکنون زیر ساخت های خوبی ایجاد و زحمات زیادی کشیده شده است ما نیز ادامه دهنده راهشان هستیم هر چند متاسفانه در این راستا با کسری زیر ساخت ها از جمله در خصوص آب و برق مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی از تقاضا محور بودن شهرک های صنعتی کرمان دو، سیرجان دو و جیرفت دو با کسری زیرساخت ها بیان داشت: بسرعت با رعایت قوانین و تعامل دستگاه ها ایجاد زیرساخت ها با جدیت پیش خواهد رفت.

میجانی با تاکید بر اینکه در بحث نرم افزاری سازمان صنایع کوچک رسالت بسیار ارزشمندی داشته، افزود: این سازمان قسمت قابل توجهی از منابع خود را علی رغم مشکلات پیشرو و ایجاد منابع و نقدینگی که با دشواری همراه است ، در بحث نرم افزاری اقدامات ارزنده در نظر داریم.
وی به رزومه و سابقه خود در حوزه صنعت اشاره کرد و گفت:در همین راستا با مشکلات صنعت ملموس و آشنا هستم

سلطانی راد مدیر عامل سابق شرکت شهرک های صنعتی کرمان:انعقاد پنج هزار و ۶۱۰ فقره قرارداد برای سرمایه گذاری در شهرک ها

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمان با افزودن این مطلب که ارتباط صنعت و دانشگاه باعث رشد و توسعه بخش‌های مختلف میشود افزود: امیدواریم ارتباط واقعی با دانشگاه برقرار شود تا از بحث دانش بنیان بهره بریم.

مهدی سلطانی راد مدیر عامل سابق شرکت شهرکهای صنعتی کرمان نیز به تبیین عملکرد این مجموعه در ۵ ماه اخیر پرداخت و گفت:در حال حاضر ۴۵ شهرک یا ناحیه صنعتی مصوب در کرمان داریم با چهار هزار ۷۳۲ هکتار اراضی در اختیار، ۳ هزار ۲۰۰ هکتار از اراضی عملیاتی و آماده واگذاری به صنعت گران قرار گرفته است.

سلطانی راد با اشاره به‌ دو هزار ۲۲۸ زمین صنعتی در کرمان از انعقاد پنج هزار ۶۱۰ فقره قرارداد برای سرمایه گذاری در شهرک ها خبر داد و افزود: هزار ۵۸۱ هکتار به سرمایه گذاران واگذار شد که دو هزار ۸۱واحد به بهره برداری داریم با تقر یبا ۳۳ هزار اشتغال ایجاد شده.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمان یکی از سیاست سازمان صنایع کوچک دنبال می کند را بهره برداری زود هنگام واحدهای کوچک و واحد های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: ۶۴ واحد کارگاهی تا کنون ساخته و دویست واحد در حال ساخت کارگاهی توسط بخش خصوصی است و همچنین امسال باتوجه سیاست های سازمان، شرکت هم باید واحدهای کارگاهی ایجاد و در اختیار واحد های دانش بنیان و نواور قرار دهد.

وی با اشاره بر معضل اصلی تامین آب در واحد های صنعتی بیان داشت: تاکنون برای واحدهای صنعتی از طریق ۳۹ حلقه چاه ۵۹۱ لیتر بر ثانیه تامین آب صنعتی داشتیم، ولی کسری هزار لیتر بر ثانیه داریم که و باید مدیریت شود تا توسعه استان تحت شعاع زیرساخت قرارنگیرید.

سلطانی راد به تامین برق با ۴۵۴ مگا بایت در نواحی صنعتی اشاره کرد و گفت:۳۶۰ مگا بایت کسری داریم

وی در پایان‌ با تبیین بحث های توسعه سازمان صنایع کوچک گفت:نیازهای فناورانه که در این حوزه شناسای و مورد دیگر عارضه یابی است تا واحدهای صنعتی مستعد دانش بنیان شدن هستند کمک کنیم تا در این زمین حرکت کنند .

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *