معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در نشست مشترک با هیاتی که ازکشور چین به ایران سفر کرده بودند، اظهارداشت: شهرک صنعتی قطعات خودرو در منطقه ویژه اقتصادی بم به صورت مشترک بین ایران و چین احداث خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی و بین الملل، غلامرضا سلیمانی در این نشست مشترک به روابط سیاسی – اقتصادی بین دو کشور در زمان تحریم ها اشاره ‌کرد‌ و‌ گفت: احداث شهرک صنعتی مشترک ایران و چین در دیدار وزاری دو کشور مطرح شد و تفاهم نامه ای نیز در این خصوص بین وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر بازرگانی جمهوری خلق چین به امضا رسید.
وی ادامه داد: ۷شهرک صنعتی برای بازدید هیات چینی معرفی شد و در نهایت ایجاد شهرک صنعتی قطعات خودرو در منطقه ویژه اقتصادی بم مورد توافق قرار گرفت.
سلیمانی تاکید کرد: اجرای فاز عملیاتی این شهرک در انتظار اعلام سیاست های حمایتی دولت چین از شرکتها است.
وی با اشاره به درخواست سرمایه‌گذاران چینی برای سرمایه گذاری در شهرکهای پتروشیمی، فولاد و مصالح ساختمانی اظهار داشت: پیرو تفاهمنامه قبلی امکان سرمایه‌گذاری در شهرکهای صنعتی تخصصی به صورت مشترک با طرف‌های ایرانی وجود دارد ضمن آنکه شهرکهای صنعتی معرفی شده از سوی ایران دارای زیر ساخت آماده و زمین های تملک شده هستند.
مدیرکل سرمایه گذاری وزارت بازرگانی چین نیز در این نشست بر افزایش همکاری اقتصادی بین دو کشور در زمینه احداث پروژه های عمرانی، شهرک صنعتی و … تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد: شهرک صنعتی مشترک ایران و چین با پیگیری های مستمر هر دو کشور عملیاتی شود.
گفتنی است در این نشست ضمن تشریح ماموریت های اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، مزیت های سرمایه‌گذاری در شهرکهای صنعتی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *