مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به تسهیلات پیش بینی شده برای واحدهای صنعتی اظهارداشت: ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی مشکل دار درنظرگرفته شده است.
به گزارش روابط عمومی و بین الملل” مهندس علی یزدانی ” درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور عزم راسخی برای اجرایی شدن برنامه ها، ایجاد شده و همه تلاش خواهیم کرد تا با رفع موانع تولید بتوانیم به اقتصاد کشور کمک کنیم.
معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت تصریح کرد: برای دریافت تسهیلات واحدهای صنعتی شرایطی تبیین شده است تا واحدهایی که به دلایلی دچار مشکلات مالی و یا تولیدی شده‌اند به شرط آن که بتوانند تا پایان سال جاری ظرفیت تولید واشتغال خود را افزایش دهند، از این تسهیلات بهره مند شوند.
مهندس یزدانی بیان کرد: شناسایی بنگاههای کوچک و متوسط در سه دسته غیرفعال ، کمتراز ۵۰ درصد ظرفیت، بین ۵۰ تا ۷۰ درصد وهمچنین طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، اعم از بنگاههای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی و یا خارج از آن در دستور کار می باشد .
وی افزود: همچنین در این طرح پیش بینی ‌شده است بانکها حداکثر ظرف یک ماه نسبت به بررسی طرح ها و واحدهای معرفی شده از سوی ستاد تسهیل ‌استانها برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ‌درادامه تصریح کرد: تا پایان اردیبهشت ماه برای ۸۷ هزار و ۹۱۷ واحد پروانه بهره برداری صادر شده که ۸۰ هزار و۸۱ واحد در ردیف صنایع کوچک می باشد.
مهندس یزدانی تصریح کرد: از مجموع واحدهای اعلام شده ۳۷ هزار و ۱۴۸ واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که حدود ۴۲ درصد کل واحدهای به بهره برداری رسیده را شامل می شوند.
وی گفت: در استان قزوین برای ۳ هزار و ۴۱۰ واحد صنعتی پروانه بهره برداری صادر شده است که ۲ هزار و ۸۷۱ واحد کوچک ، ۲۹۸ واحد متوسط و ۲۴۱ واحد هم بزرگ می باشند.
معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت ادامه داد: تعداد واحدهای صنعتی مستقر در استان که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد کار می کنند در مجموع ۱۳۳۰ واحد است که از این تعداد ۲۷۰ واحد در نواحی و شهرکهای صنعتی استان قرار دارند. مهندس یزدانی بیان کرد: در بخش واحدهای صنعتی با ظرفیت بالای ۵۰ درصد، تعداد یک هزار و ۴۶۵ واحد داریم که ۲۵۶ واحد آن در شهرکها و نواحی صنعتی استان مستقر هستند.
مهندس یزدانی از اعطای مشوق به سرمایه‌گذاران جهت حضور در شهرکها و نواحی صنعتی خبر داد و اظهارداشت: حق انتفاع در ‌اکثر شهرکها ونواحی صنعتی افزایش قیمت نداشته و یا کمتر از نرخ تورم بوده است، البته برای متقاضیان‌تخفیف های مناسبی تا سقف ۵۰درصد، در نظرگرفته شده است.
وی در خاتمه اضافه کرد: جهت ایجاد شرایط مناسب برای اجرای پروژه های نیمه تمام صنعتی وهمچنین واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی در سال اقتصاد مقاومتی دستور العمل اعطای مشوقات به منظور بخشودگی تعدیل بدهی های معوق تهیه، تنظیم و به استانها ابلاغ شده است و متقاضیان باید ظرف مدت باقیمانده تا پایان شهریور ماه، جهت بهره مندی از این مشوقات به شرکت شهرکهای صنعتی استان مراجعه نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *