بالغ بر ۸۵ درصد واحدهای فعال ،صنایع کوچک محسوب می شوند که ارزش صادراتی و اشتغال ایجاد شده توسط این واحدها بالا بوده و در اقتصاد کشور تاثیر گذار است.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی کرمان علیرضا جعفری مدیر امور استان ها و مجلس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران دربزرگداشت روز صنایع کوچک در دیدار با هیأت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان گفت: در یکهزار و ۴۹۱ واحد بهره برداری شده شهرک های صنعتی استان کرمان، ۲۳ هزار و ۶۹۰ نفراشتغال ایجاد شده است.

[smartslider3 slider=14]

مدیر امور استانها ومجلس سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران بیان کرد: از مجموع ۴۳ شهرک وناحیه صنعتی در حال فعالیت استان کرمان در ۴۰ شهرک و ناحیه واگذاری زمین انجام می شود.
وی درادامه افزود: استان کرمان در سال اقتصاد مقاومتی و در زمینه واگذاری زمین و خدمات به صنایع کوچک رتبه اول کشور را دارد.
جعفری به نقش حمایتی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی از صنایع کوچک اشاره کرد واظهارداشت :اگر به متخصصین ارزش وبها داده شود شاهد رشد وبالندگی بخش صنعت خواهیم بود که نمونه آن موفقیت برخی واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی استان کرمان است.
مدیر امور استان ها و مجلس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تاکید کرد: نقش مطبوعات و رسانه ها برای سرمایه گذاری در صنایع استان بسیار اهمیت دارد و بهترین راه آشنایی با سرمایه گذاری و پیشبرد اهداف دولت متبوع ، رسانه ها و مطبوعات می باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان نیز در این نشست گفت: ۲ شهرک دیگر نیز تا چند سال آینده به بهره برداری می رسد و در شهرک هایی که به بهره برداری رسیده اند، کمبود زیرساخت نداریم.
مجید غفاری افزود: زیرساخت های شهرک های صنعتی استان در دولت تدبیر و امید رشد خوبی داشته است.

وی با اشاره به تامین زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی استان بیان کرد: برنامه هایی را در خصوص استفاده از پساب صنعتی شهرک ها انجام داده ایم و در شهرک های صنعتی استان کرمان سه تصفیه خانه که از سال ۸۷ راکد مانده بود را به بهره برداری کامل رساندیم.
غفاری گفت: مشکلات واحدهای صنعتی استان که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، جمع بندی و در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی ارایه شده است.
وی به برنامه های حمایتی حوزه صنایع کوچک استان اشاره کرد وافزود: اجرای مدل توسعه شبکه ای در صنایع کوچک، توسعه بازار صادراتی محصولات و آموزش سه هزار نفر در استان از مهمترین پروژه های اقتصاد مقاومتی سال ۹۵ شرکت شهرکهای صنعتی کرمان محسوب می شوند.
در ادامه برنامه از واحد ویژگان بسپار شرق، واحد نمونه استانی مستقر در شهرک صنعتی کرمان ۲بازدید شد.
یادآور می شود واحد ویژگان بسپار شرق با تنوع تولید محصولات پلیمری نیاز کشور به واردات را رفع نموده و در تولید برخی محصولات بعنوان اولین تولید کننده محسوب می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *