مجید غفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمان با بابک آل طه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان دیدار و تفاهم نامه همکاری امضا کرد.
به گزارش اداره روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان، درابتدای این جلسه مهندس مجید غفاری مدیرعامل شهرک های صنعتی کرمان ضمن خوشامد گویی به دکتر آل طه و همراهان اظهار کرد: این شرکت در بخش سخت افزاری شرکت شهرک های صنعتی وظیفه راه اندازی شهرک هاو نواحی صنعتی را برعهده دارد و در بخش نرم افزاری با تدوین مجموعه برنامه ها و فعالیت ها از صنایع کوچک حمایت می کند.
وی تصریح کرد: بخش عمده حمایت های مورد نیاز صنایع کوچک بعنوان بازوی اجرایی سازمان مرکزی در استان ها، برعهده شرکت شهرک های صنعتی استان است که تا کنون توانسته ایم مدل های توسعه ای مختلفی مانند مدل خوشه ای خرما و پسته و فرش را در استان به پایان برسانیم.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی در ادامه گفت: با توجه به تجربه های موفق همکاری با بخش خصوصی مانند برگزاری بازدیدهای مختلف از نمایشگاه های داخلی و خارجی و صنایع همگن برای تولید کنندگان و همچنین با عنایت به حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از ایده های نو، طرح های دانش بنیان، اقتصادی و سرمایه گذاری ، لزوم انعقاد تفاهم نامه بین این شرکت و دانشگاه ضروری است
وی عنوان کرد: درسال جاری و بحث آموزش در سطح کشور باید ۱۰۰ هزار نفر آموزش ببینند و سهم استان کرمان از این تعداد برای آموزش های مهارتی، کارآفرینی و مدیریتی حدود شش هزار نفر است که امیدوراریم با همکاری و تعامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در انجام این مهم موفق باشیم.
غفاری با بیان اینکه احیای صنایع تعطیل در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد شش درصدی داشته است،خاطرنشان کرد: بازگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید یکی از اهداف اصلی وزارت صنایع ومعادن است که مشاوره و همکاری اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درحوزه های مختلف علمی و پژوهشی می تواند در زمینه احیا صنایع و رفع موانع چرخه های تولید بسیار راهگشا و مفید باشد.
او افزود: تعامل شرکت شهرک های صنعتی می تواند با تعامل و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی ابزار مناسب برای اشتغال دانشجویان مستعد و توانمند و معرفی آنها به به صنایع و بازار کار باشد.
در ادامه این نشست دکتر بابک آل طه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با ابراز خوشنودی از تعامل بین دانشگاه و شرکت شهرک های صنعتی گفت: یکی از وظایف دانشگاه کمک به حل مسائل و مشکلات صنایع است ومجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در کل استان کرمان می تواند فعالیت های آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری مشترکی را با شهرک های صنعتی داشته باشد.
وی همچنین افزود: پروژه های مشترک تحقیقاتی با صنایع یکی از فرصت های عالی برای دانشگاه آزاد اسلامی است و دانشگاه در موضوعات مرتبط علمی ،آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی آمادگی تعامل با شرکت شهرک های صنعتی برای رفع مشکلات و مشارکت در سرمایه گذاری می باشد.
وی در ادامه یادآور شد: یکی از وظایف و رسالت های دیگر دانشگاه حمایت از ایده ها و تجاری سازی آن ها است که می توان بامعرفی این ایده ها به شهرک های صنعتی در جهت اجرایی کردن آن ها قدم برداشت. حمایت و توسعه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان به مراتب بیشتر شده است و تلاش می کنیم ایده ها نو و فعالیت های دانش بنیان به حلقه صنعت متصل شوند.
در ادامه دکتر فرهاد همایونفر مدیر دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار کرد: با توجه به انتقال عملی تئوری های درون دانشگاهی در مدت کوتاه به دانشجویان، بحث کارآموزی برای دانشگاه و دانشجویان از اهمیت خاصی برخوردار است.
ایشان در ادامه افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه بعنوان اولین سکوی پرتاب دانشجو به بازار کار میتواند بهترین موقعیت برای کسب تجربه برای دانشجویان باشد که با فراهم آوردن زیرساخت مناسب توسط دانشگاه و صنعت میتوانند نهایت استفاده از این فرصت ها را داشه باشند.
وی ادامه داد : انتظار می رودصنایع نیز باید با جذب دانشجویان نخبه، متعهد و مستعد و بسترسازی مناسب،راه را برای ایجاد اشتغال آن ها هموار نمایند.
اشیان در ادامه بیان داشت: بازدیدهای علمی اعضای هیات علمی و دانشجویان از صنایع بسیار مفید خواهد بود چرا که در این بازدیدها بسیاری از مشکلات صنایع مشاهده شده ودر قالب برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی برای رفع آن ها برنامه ریزی می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *