به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمان، معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در سفری به کرمان به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان آقای ابوالقاسم سیف الهی و آقای فرج الله عارفی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ، به مناسبت دهه مبارک فجر از شهرکهای ماهان، جیرفت۱، جیرفت۲ و کهنوج بازدید کردند.
معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به افتتاح طرح های مختلف در شهرک های صنعتی سراسر کشور به مناسبت دهه مبارک فجر گفت : میزان اعتبار پروژه های افتتاح شده شهرک های صنعتی کشور در دهه فجر۱۵۵۰ میلیارد ریال است ، که از این مبلغ ۴۵ میلیارد ریال مربوط به شهرک های صنعتی جنوب استان کرمان بوده است.

فتحعلی محمد زاده در بازدید از ناحیه صنعتی ماهان به برقراری ارتباط مخابراتی از مرکز مخابرات شهر ماهان تا مرکز مخابرات ناحیه صنعتی ماهان به صورت رادیویی اشاره کرد و گفت: این مرکز مخابراتی با سرمایه گذاری ۱.۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و استفاده از طرح مذکورعلاوه بر صرفه اقتصادی جهت شرکت شهرکهای صنعتی، برای واحدهای صنعتی نیز مقرون به صرفه می باشد زیرا هزینه کمتری بابت دریافت هر خط تلفن پرداخت می نمایند.
محمدزاده در ادامه در آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی جیرفت ۱ گفت: این طرح با اعتبار ۹ میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی اجرا شدکه با اجرای این طرح روزانه ۲۵۰ متر مکعب آب تصفیه می شود و این آب قابلیت مصرف در بخش فضای سبز شهرک ها و تولید صنعتی را دارد.
وی در آیین بهره برداری از گلخانه شهرک صنعتی جیرفت ۲ گفت: این گلخانه به منظور تامین نهال مورد نیاز فضای سبز شهرک های صنعتی جنوب کرمان ایجاد شده است که این گلخانه به مساحت ۴۵۰ مترمربع با اعتبار ۱۵۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.


در ادامه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان در آیین بهره برداری از طرح آسفالت معابر شهرک صنعتی جیرفت۲ گفت: ۵۰ هزار متر مربع آسفالت و ۶۵ هزار متر مربع زیرسازی این معابر انجام شده است و اعتبار این طرح ۲۰ میلیارد ریال بوده که در شش ماه به بهره برداری رسیده است.
غفاری در مراسم افتتاح نمایندگی ایران خودرو در شهرک صنعتی جیرفت ۲ گفت: این نمایندگی در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع با ظرفیت خدمات دهی ۱۵۰ خودرو در روز می باشد و موجب اشتغالزایی برای ۶۰ نفر از بومیان این منطقه شده است.
وی در ادامه با اشاره به افتتاح سردخانه ۱۲۰۰ تنی در این شهرک گفت: این سردخانه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است؛ همچنین در این سفر سردخانه ۲۵۰۰تنی نیز با اشتغال زایی چهار نفر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
در پایان این سفر یک روزه معاون عمران و محیط زیست سازمان به همراه فرماندار شهرستان کهنوج و هیات همراه از شهرک صنعتی کهنوج و شبکه فاضلاب و تصفیه خانه و فضای سبز این شهرک بازدید نمود .
وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت توجه به مساله ایمنی در شهرک های صنعتی اعلام کرد : ایستگاه آتشنشانی این شهرک با اعتبار ۴.۵ میلیارد ریال تجهیز گردیده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *