مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمان از برگزاری ششمین نشست منطقه ای فن بازارهای کشور در کرمان خبرداد و گفت: این نشست با منظور بررسی آخرین وضعیت فعالیت های این حوزه به کوشش شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمان برگزار شده است و امیدواریم با کوشش فن بازارها و انتقال تجربیات مشترک در اینگونه نشست ها بتوان ارتباط بین سرمایه گذاران و صاحبین صنایع را تسهیل نمود.


در ادامه مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام “اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل” برای وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران وظایف متعددی تعریف شده و برنامه ریزی های بسیاری صورت گرفته که در حوزه معاونت صنایع کوچک یکی از برنامه های مهم برگزاری دوره های آموزشی در حیطه های مختلف به خصوص آموزش مدیران و کارگزاران فن بازارهاست.
سیاوش وحدت افزود: تعدادی ازاین دوره ها بصورت مجازی و تعدادی به صورت حضوری است و دوره های مجازی توسط دانشگاه مهر البرز برگزار خواهد شد و مدیران و کارگزاران فن بازار ها ملزم به شرکت در این دوره ها می باشند و بنا داریم ۱۰۰هزار نفر را در این دوره ها در حوزه های مدیریتی ، مهارتی، کارافرینی آموزش دهیم.
وی در ادامه گفت :با توجه به اینکه در دوران پسابرجام قرار داریم، فرصت بسیار مناسبی برای تبادلات علمی ، فرهنگی و تکنولوژی با کشورهای مختلف منجمله کشورهای اروپایی به وجود آمده است.
وحدت در ادامه با اشاره به اهمیت تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در اقتصاد مقاومتی و نقش مهمی که فن بازارها می توانند در این میان ایفا کنند بر لزوم شرکت مدیران و کارگزاران فن بازارها در جلسات کنسرسیوم ها تاکید کرد و گفت: فن بازارها می توانند جهت انتقال تکنولوژی از این امکان بهره ببرند.
وی در ادامه افزود یکی دیگر از برنامه های مهم ما در سال جاری تشکیل شورای راهبردی فن بازارهای کشور است تا به این شکل سایر دستگاه های اجرایی نیز مشارکت نموده و بتوانیم از تمامی پتانسیل های موجود نهایت استفاده را برده و مکانات و تعاملات جدیدی نیز تعریف کنیم.
در ادامه اکبر قنبرزاده ، رییس مرکز فن بازارهای ایران در خصوص اقدامات فن‌بازارهای منطقه‌ای که شامل محورهای کمک به تجاری سازی فناوری و محصولات فناورانه، بازاریابی و فروش محصولات فناورانه با استفاده از طرح لیزینگ محصولات دانش بنیان، برگزاری تورهای فناوری و نشست‌های تبادل فناوری با هدف انتقال فناوری، تسهیل ورود اختراعات به بازار دارایی فکری، تکمیل بانک اطلاعات فناورانه استان، شناسایی و تامین نیازهای فناوری استان،‌ تسهیل صادرات محصولات فناورانه، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های فناورانه کشور و مشارکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.
شایان ذکر است ۱۳ استان حضور یافته در این نشست در روند این نشست دو روزه گزارشی از عملکرد ۶ ماهه خود ارائه دادند و نسبت به سوالات سایر استانها پاسخگو بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *