تور بازدید فعالان صنعت خرمای استان کرمان از واحد های تولیدی تبریز
تور بازدید فعالان صنعت خرمای استان کرمان از واحد های تولیدی تبریز

در راستای فعالیت توسعه خوشه صنعتی خرما بم با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمان با حضور برخی از اعضای انجمن خرما، از واحدهای تولیدی فرآوری و بسته بندی خرمای آذربایجان شرقی بازدید شد .
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای استان کرمان این تور ۴ روزه که با حضور ۲۰ نفر از فعالان صنعت خرمای استان کرمان برگزار شد شامل بازدید از یک کارخانه فرآوری خرما، برگزاری جلسه مشترک با ذینفعان و تجار استان آذربایجان شرقی در محل اتاق بازرگانی، بازدید از یک کارخانه درجه بندی و بسته بندی خرما، بازدید از یک کارخانه تولید خوراک دام از ضایعات خرما و در پایان برگزاری جلسه با مدیران کارخانجات و هیات نمایندگان اتاق تبریز به کار خود پایان داد.
از جمله دستاوردهای این تور صنعتی استفاده دو طرف از تجارب و توانمندی های تولید و بازرگانی بود وممقرر گردید، تجار و فرآوری کنندگان آذربایجان شرقی نیز بازدیدی از استان کرمان داشته و از نزدیک با پتانسیل های خوشه صنعتی خرما آشنا گردیده و زمینه های همکاری بیشتر فراهم گردد و هم چنین جلسات تجاری با شرکت های مذکور منجر به تبادل اطلاعات، رایزنی های تجاری و عقد تفاهم نامه های همکاری بین طرفین گردید .

IMG_6079

ازجمله محصولات جالب که در سفر مذکور مشاهده گردید کمپوت خرمای خارک و تولید قهوه از پودر هسته ی خرما بود که تامل بیشتر تولید کنندگان استانی در این زمینه را می طلبد . لازم به ذکر است بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران مبنی بر راه اندازی خوشه های صنعتی توسعه یافته به انجمن های فراگیر، پس ار دریافت پروانه توسعه یافتگی به انجمن خرمای استان کرمان تحویل داده شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *