مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کرمان از برگزاری دومین جشنواره محصولات گلخانه ای جیرفت با حضور طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خبرداد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان مجید غفاری گفت: درصد تولید کشاورزی کل استان کرمان در منطقه جنوب این استان است واین جشنواره برای معرفی پتانسیل های کشاورزی جنوب کرمان به جهان برگزار شد.
وی افزود:با توجه به مزیت های صنعت تولید محصولات گلخانه ای جنب کرمان و دارا بودن بیشترین سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای در کشور و حضور بیش از ۱۵۰۰ فعال در این حوزه در سال ۹۳ پروژه توسعه خوشه ای توسط شرکت شهرک های صنعتی کرمان تعریف و به پیمانکار واگذار شد که پیشنهاد برگزاری این جشنواره توسط دفتر همین خوشه مطرح و پیگیری شد.
محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نیز با بیان این که سهولت فرآیندهای مرتبط با گلخانه‌ها در بازنگری دستورالعمل های فنی و اجرایی در دستور کار است،تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در بخش گلخانه‌ها باید تسهیل و نظارت بر اجرای اصولی طرح‌های گلخانه‌ای تقویت شود.تشکیل و تقویت زنجیره های ارزش واحدهای گلخانه‌ای و ساماندهی تولید تا عرضه محصولات گلخانه ای باید مدنظر همه مدیران استانی و شهرستانی باشد.
طهماسبی،آموزش گلخانه‌داران و بیمه گلخانه‌ها را از جمله امور ضروری و زیربنایی و جزو سرمایه گذاری ثابت برشمرد و افزود: در این زمینه تعاملاتی با صندوق بیمه کشاورزی و بانک کشاورزی برای بیمه گلخانه و با وزارت علوم برای تشکیل رشته دانشگاهی تکنولوژی تولیدات گلخانه ای در سطح کارشناسی ارشد به عمل آمده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *