با حمایت از صنایع خرد و کوچک می توان علاوه بر بالا بردن تولید از پیامدهای اجتماعی ناشی از بیکاری نیز جلوگیری کرد .
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی کرمان مجید غفاری مدیرعامل این شرکت طی مصاحبه ای ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: خط مقدم اقتصاد مقاومتی صنعت است و با ید برای تحقق تولید درون زا وبرون گرا به توسعه ی صنایع کوچک ،افزایش اشتغال توجه کرد .
غفاری در ادامه بیان کرد:یکی از بحث هایی که وزارت صنعت و معدن و تجارت در سال جاری در دستور کار قرار داده است احیای واحد های تعطیل و نیمه تعطیل است که در این رابطه کارگروهی با مدیریت سازمان صنعت معدن تجارت استان تشکیل شده است.
وی اظهارداشت: در این کارگروه وضعیت بنگاه متقاضی تسهیلات توسط نماینده شرکت شهرکهای صنعتی ، سازمان صنعت معدن و تجارت و نماینده بانک ها از نظر مالی مورد بررسی قرار گرفته و پس از تایید به بانک مربوطه معرفی می شود و اگر واحد مربوطه از نظر بانک صلاحیت دریافت را داشته باشد تسهیلات را دریافت خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کرمان یکی از مشکلات اساسی واحد های تعطیل و نیمه تعطیل را توسعه بازار دانست وبیان کرد: یکی از راهکارهای درحال اجرا توسط شرکت شهرکهای صنعتی کرمان ایجاد شرکتهای توسعه صادرات است که در این خصوص اولین شرکت توسعه صادرات تشکیل و صادرات محصولات چند واحد تولیدی دنبال می شود.
وی اضافه کرد: امیدواریم درسال جدید محصولات واحدهای تولیدی دیگر نیز به بحث صادرات اضافه شود.
غفاری واحدهای تعطیل مستقر در شهرکهاو نواحی صنعتی استان را ۱۴ % از کل واحدهای به بهره برداری رسیده عنوان کرد وافزود: این درصد تعطیلی کمترازنرخ آمار کشوری می باشد و دردست بررسی است که باتوجه به بحث اقتصاد مقاومتی این آمار پایین تر هم بیاید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *