در سفر یک روزه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به کرمان، علی تعقلی ضمن بازدید از شهرک صنعتی کرمان ۲ با حضور در سالن اجتماعات مرکز کسب و کار این استان به پاسخگویی سوالات صنعتگران کرمانی در رابطه با خدمات قابل ارایه از طرف این صندوق پرداخت.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در این جلسه گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با ۱۹۵ میلیارد تومان سرمایه در حال ارایه خدمات به صنایع کوچک می باشد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان، علی تعقلی درادامه این سفر یک روزه در نشست مشترک کمیسیون های بیمه، بانک و امور مالیاتی و صنعت و معدن اتاق کرمان ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جلسه که به کوشش معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان برگزار شد اظهار کرد: صدور ضمانت نامه های شرکت در مناقصه و مزایده، حسن انجام کار، پیش پرداخت، استرداد کسور وجه الضمان، انواع ضمانت نامه گمرکی (به زودی)، ضمانت نامه های تعهد پرداخت و … از جمله خدمات ارائه شده توسط این صندوق است.
وی افزود: این صندوق کاملا دولتی است که ۵ وزیر عضو مجمع آن هستند و با ۱۲۵ میلیارد تومان سرمایه و ۷۰ میلیارد تومان ذخایر سرمایه ای فعالیت دارد که به واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و خصوصی با کمتر از ۵۰ نفر نیروی کار خدمات ارائه می دهد.
تعقلی، فعالیت های صندوق را در دو بخش عنوان کرد و افزود: یک بخش شامل ضمانت نامه های رایج در سیستم بانکی و بخش دیگر ضمانت هایی که در سیستم بانکی ممنوع شده یا متداول نیست که در این صندوق انجام می شود.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ایران تصریح کرد: کارمزد ضمانت نامه ها ی صادره نیم تا دو درصد است و در حال حاضر ۱۲ بانک و موسسه مالی دارای مجوز با این صندوق قرارداد دارند .
وی در ادامه خاطر نشان کرد یکی از مزایای مهم خدمات صندوق در ارایه ضمانت نامه روال بسیار آسان تر و سبک تر بودن وثایق مورد نیاز است و با توجه به اعتبار سنجی های انجام شده صدور ضمانت نامه ها در زمان بسیار مناسب و فقط با یک بار تشکیل پرونده صورت می گیرد.
ایشان در پایان به فعالان عرصه صنایع کوچک توصیه کرد : حتی در صورت عدم نیاز به خدمات صندوق در حال حاضر نسبت به اعتبار سنجی در صندوق اقدام نمایند تا در زمانی که به خدمات نیاز دارند بدون فوت وقت بتوانند نسبت به اخذ ضمانت نامه های مورد نظرشان اقدام نمایند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *