مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اعلام کرد: برای تشویق سرمایه گذاران و تسهیل در امر سرمایه گذاری، فرایند صدور جواز تاسیس صنایع کوچک اصلاح و در یکروز صادرخواهد شد.
به گزارش روابط عمومی و بین الملل، مهندس علی یزدانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد، مهمترین بخش این اصلاحات را کوتاه کردن زمان صدور مجوز عنوان کرد و گفت: در آینده ای نزدیک، مجوز مورد نیاز برای تاسیس واحدهای صنعتی کوچک در یک روز کاری به متقاضیان داده خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مدارک و مطالعات اولیه نیز تا حد زیادی آسان تر شده است و سرمایه گذار می تواند، مجوز تاسیس واحد صنعتی خود را  در مدت زمان کمتری دریافت کند.
 مهندس یزدانی با اشاره به اینکه مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه های تشویقی جدیدی برای جذب سرمایه گذاران درنظر گرفته اند، خاطرنشان کرد: ارائه تخفیف به متقاضیان  سرمایه‌گذاری در شهرکهای صنعتی، کاهش پیش پرداخت ها و آسان کردن اقساط از جمله برنامه های تشویقی در شرکت شهرکهای صنعتی کلیه استانها است.
وی مجموع واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده در کل کشور را ۸۷ هزار و ۶۵۹ واحد عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۳۷ هزار و ۱۲۰ واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی کشور قرار دارند که از این تعداد بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ واحد آن صنایع کوچک هستند که زیر ۱۰ نفر اشتغال دارند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: هم اکنون ۹۹ هزار و ۸۴۰ کارخانه در سطح کشور در دست ساخت است که پنج درصد آن بالای ۸۰ درصد، چهار درصد بین ۶۰ تا ۸۰ درصد، شش درصد آنها بین ۴۰ تا ۶۰ درصد و هفت درصد نیز بین ۲۰ تا چهار درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
مهندس یزدانی بابیان اینکه ۷۸ درصد واحدهای صنعتی در دست ساخت کشور بین صفر تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اظهار کرد:  بازفعال کردن ۱۰ هزار واحد صنعتی که غیرفعال ویا با کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت می کنند  نیز از برنامه های در دست اقدام  است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان برنامه ها و سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اشاره کرد و گفت: در اولین گام در سالجاری کمیته تخصصی تسهیل ورونق در همه استان های کشور تشیل شد که پیگیر بررسی مشکلات واحدهای صنعتی غیرفعال است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: این کمیته پس از پالایش و رصد پرونده واحدهای دارای مشکل، حمایت هایی را برای به حرکت درآوردن آنها اجرا خواهد کرد.
مهندس یزدانی در پایان ارائه ضمانت نامه به تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه صنایع کشور را یکی از برنامه های تشویقی سازمان عنوان کرد و گفت: کاهش کارمزدها و تامین ضمانت نامه تاسقف ۳۰ میلیارد ریال از جمله برنامه های تشویقی صندوق های حمایتی نظیر صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *