حمایت از تولید و بنگاههای اقتصادی اقتصادی :

بند ۱ ) با توجه به شرائط موجود اقتصادی ، تا پایان سال ۱۳۹۸ ، به منظو جلوگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال ، و با هدف امکانپذیر نمودن وصول مطالبات مالیاتی از بنگاههای تولیدی غیر دولتی ، مدت زمان تقسیط مندرج در ماده ۱۶۷ قانون مالیات مستقیم ، صرفا برای بنگاههائی که برنامه احیای تولید و ساماندهی مالی آن ها به تایید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید رسیده است ، به حداکثر شصت ماه افزایش می یابد .

بند ۲ ) به منظور جلوگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال ، و کمک به تداوم کار واحد های اقتصادی ، استفاده از مفاد بند « ز » تبصره ۱۰ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ ، در خصوص انتقال مازاد تجدید ارزیابی شرکتها به حساب افزایش سرمایه ، تا پایان سال ۱۳۹۸ تمدید می گردد . بند ۳ ) به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجازه داده می شود تا به منظور جلوگیری از تعطیلی بنگاههای تولیدی که طرح احیای تولید و ساماندهی مالی آن ها به تائید آن ستاد رسیده است ، نسبت به تعویق یکساله اجرائیه هائی که به درخواست سازمان های امور مالیاتی ، تامین اجتماعی ، شرکتهای آب ، برق ، گاز و شهرداری ها علیه بنگاههای مذکور صارد گردیده ، در صورت تعیین تکلیف ، استمهال و تقسیط بدهی ها توسط ستاد اقدام نماید . دستگاههای مزبور و بانک ها می توانند در صورت تصویب ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید ، نسبت به تعویق اجراییه های مربوط اقدام نمایند .

۲ نظرسنجی (تکریم ارباب رجوع)

  • سلام.مصوبات خوبی هستند اما افسوس که دستورات مقامات اجرانمیشودمن تولیدکننده ام اما تمام این مشکلات دارم وبه هر دری میزنم بی فایده است واقعا تولید دراین مملکت جایی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *