مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در “ گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی کشور” از اتخاذ راهکارهایی جهت تسهیل صدور جواز تاسیس به صنایع کوچک خبرداد و گفت: بسترهای لازم جهت انتقال واحدهای صنفی به شهرکهای صنعتی فراهم شده است.
به گزارش روابط عمومی و بین الملل، مهندس علی یزدانی در این گردهمایی یک روزه که با حضور مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی کلیه استان ها و معاونان و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برگزار شد، ضمن تشریح اولویت های اصلی سازمان در سال “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” خاطر نشان کرد: باید با واحدهای صنفی تولیدی مشابه واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی برخورد شود تا انتقال این واحدهای صنفی به این مناطق صنعتی بیش از گذشته مورد استقبال قرار گیرد.

5 yazdani 1
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کمک به توسعه در حوزه صنایع کوچک از طریق کاهش بروکراسی اداری را مورد تاکید قرارداد و گفت: در این راستا فرایند صدور جواز تاسیس به صنایع کوچک با همکاری سایر دستگاه ها در آینده ای نزدیک اصلاح خواهد شد.
مهندس یزدانی تکمیل زیر ساخت های عمرانی در شهرکهای صنعتی نظیر آب، برق، گاز و… را مهمترین ابزار سازمان و شرکت های تابعه در جذب فعالان صنعتی به حضور در این مناطق برشمرد و گفت: با افزایش سرمایه گذاری در حوزه صنایع کوچک و راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی متوقف به چرخه تولید علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار سطح معیشتی مردم نیز ارتقاء خواهد یافت.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ضمن تاکید بر بررسی و پایش وضعیت واحدهای صنعتی‌کوچک در سراسر کشور خاطرنشان کرد: مدیران عامل استانی با همکاری سایر مسئولان استانی باید با شناسایی واحدهای راکد و واحدهایی که با ظرفیت پایین مشغول به فعالیت هستند، فضا را برای بازگشت این واحدهای صنعتی به چرخه تولید فراهم کنند.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی واحدهای تملک شده توسط بانک ها و بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید گفت: با نک ها برای فعال کردن این واحدها در سال اقتصاد مقاومتی باید همت گمارند و از منابع مالی خود جهت راه اندازی واحدهای تملک شده، استفاده نمایند.
وی در بخش دیگر از سخنانش به افزایش تعامل با بخش خصوصی اشاره و افزود: بهره مندی از نظرات کارشناسی و تخصصی نمایندگان تشکل های خصوصی در خروج صنایع از رکود نقش به سزایی دارد، زیرا خصوصی سازی و اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی در سایه بهره مندی از پتانسیل های بخش خصوصی محقق خواهدشد.
مهندس یزدانی در ادامه اجرای برنامه های سازمان درحوزه اقتصاد مقاومتی، تعیین تکلیف شهرکهای صنعتی غیر دولتی غیرفعال، بهره مندی از تسهیلات کمک های فنی اعتباری و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در جهت رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی را مورد تاکید قرار داد و خواستار بسیج همگانی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور شد.
همچنین در این نشست یک روزه معاونان و مدیران سازمان گزارشی از برنامه ها و اقدامات سازمان در حوزه حمایت از صنایع کوچک و تکمیل زیر ساختهای صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی ارائه و به تشریح برنامه های سازمان در سالجاری با محوریت تحقق اقتصاد مقاومتی پرداختند.
گفتنی است مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان ها نیز در این گردهمایی یک روزه به تبیین مشکلات و چالش های پیش رو پرداخته و خواستار رفع این چالش ها در سالجاری شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *