بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط که تولید آنها متوقف شده و یا با ظرفیت پایین فعالیت می کنند و همچنین طرح های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد از پشتیبانی مالی بیشتری برخوردار می شوند .
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی کرمان با عنایت به نقش برجسته واحد های تولیدی کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ، بانک مرکزی در بخشنامه ای از شبکه بانکی خواست سرمایه درگردش بنگاه های کوچک ومتوسط را تامین کند.
با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری – مدظله العالی – در ابتدای سال مبنی بر ضرورت فعالسازی ظرفیت های تولیدی صنایع کوچک و متوسط و ارتقاء توان رقابت پذیری آنها و همچنین حفظ اشتغال فعلی و ایجاد اشتغال جدید ،تامین نقدینگی مورد نیاز بنگاه های کوچک ومتوسط در دستورکار قرار گرفته است .
همچنین در این بخشنامه از بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی درخواست شده است تا در شرایط حاضر ، نقش موثر تر و کارآتری را جهت حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط ایفاء نمایند و با روحیه جهادی و احساس مسئولیت و اهتمام ، همگام با سیاست های دولت ، نقش خویش را به نحو شایسته انجام رسانده و با بهره گیری بهینه و هدایت صحیح منابع مالی موجود ، بسترهای خارج نمودن بنگاه های کوچک و متوسط از رکود و استفاده از ظرفیتهای تولیدی را فراهم کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *