معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت ومدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در جلسه کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید در کرمان ، راه برون رفتن از وضعیت کنونی را ورود جدی بخش خصوصی به عرصه تولید واقتصاد دانست .
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی کرمان “علی یزدانی” در سفر به کرمان درجمع مدیران صنعتی و اقتصادی استان ضمن اشاره به اقدامات انجام شده دربحث اقتصاد مقاومتی گفت: تاکنون ۲۰جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باتعیین الویت ۱۲۰ طرح و۱۱ جلسه کارگروه ملی تسهیل ورفع موانع تولید با ۳۱ مصوبه درراستای رفع مشکلات برگزارشده است.
معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت ضمن تاکید بر اجرایی شدن بخشنامه های ابلاغی ازسوی بانک مرکزی، مهم ترین موضوع دررابطه با واحد های تولیدی رابحث تسهیلات دانست وبیان کرد: تسهیلات به بنگاه هایی تعلق می گیرد که در بحث پایش مهمترین مشکل آنها کمبود نقدینگی است و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع و ایجاد اشتغال جدید باشند .
وی ادامه داد:نرخ سود مورد عمل در تسهیلات موضوع این دستورالعمل براساس مصوبه شورای پول و اعتبار بوده ومدت زمان پرداخت تسهیلات ، برای سرمایه در گردش های تولیدی کوچک و متوسط، یک سال(قابل تمدید) و برای سرمایه ثابت طرح های نیمه تمام، بنا به تشخیص کارگروه، تا پنج سال تعیین می گردد.
یزدانی از ثبت اطلاعات ۲۶هزار و۳۲۷ طرح و واحد صنعتی در سامانه بهین یاب در سطح کشور خبرداد و گفت:آمار استان کرمان در زمینه ثبت اطلاعات ۷۲۶ طرح وواحد صنعتی می باشد .
وی افزود :باتوجه به اینکه مشکل اصلی صنایع کشور تامین منابع مالی است لذا طرح رونق با هدف راه‌اندازی واحدهای متوقف در صنایع کوچک و متوسط کشور ،تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی با ظرفیت زیر ۵۰ درصد و ۵۰ تا ۷۰ درصد و به بهره برداری رساندن طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دنبال شده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران تعداد کل واحدهای فعال وغیرفعال مستقر درشهرکها ونواحی صنعتی کشور را ۳۷ هزار و۵۸۳ واحد ذکر کرد واظهارداشت:سهم صنایع کوچک مستقردرشهرکهاونواحی صنعتی کشور ۳۴هزار و۹۵۲ واحد می باشد که از این مجموع ۱هزار و۴۱۳ واحد در شهرکها ونواحی صنعتی استان کرمان وجود دارند.
یزدانی به تکالیف سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد:رونق تولید و تعیین تکلیف ۷۵۰۰ واحد تولیدی مشکل دار با هدف فعال نمودن آنها، ارتقای رقابت پذیری واحدهای تولیدی کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات و تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد از مهمترین موضوعاتی است که مرتبط با سیاست های سازمان بوده ودربحث اقتصاد مقاومتی بصورت جدی دنبال می شود.
همچنین در این جلسه رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان و معاون برنامه ریزی واموراقتصادی استانداری گزارشی از اقدامات انجام شده در بحث اقتصاد مقاومتی و جلسات تشکیل شده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه نمودند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *