کلینیک کسب و کار استان:
عارضه یابی سازمانی عبارت است از بررسی مشروح و عمیق مسئله ای که بنگاه با آن روبروست، تعیین عوامل و نیروهایی که موجب پدید آمدن مسئله شده اند، تهیه اطلاعات لازم جهت تصمیم‏گیری برای چگونگی حل مسئله و نیز ارائه پیشنهادها و راهکارهایی برای حل مسئله.
طرح عارضه یابی سازمان و کمک به آنها برای اصلاح و بهبود وضعیت خود در قالب ارائه خدمات مشاوره ای به واحدها و کارخانجات نیازمند نوسازی، بدون تردید نیازمند به الگو و مدل مناسبی برای اجراء و تحقق اهداف طرح می باشد، تا بتوان از طریق یک فرایند فعال و اثر بخش مشاوره ای به تشخیص دقیق مشکلات و عارضه ها و مهمتر از آن تشخیص ریشه دردها تحت عنوان مشکلات ریشه ای پرداخت و سپس راه حل های مناسب را یافت و به حذف یا کاهش مشکلات کمک نمود.
این کلینیک به عنوان یک کانال اصلی برای استفاده واحد های صنعتی کوچک از خدمات حمایتی شرکت در راستای رفع عارضه های موجود در صنایع خرد و متوسط توسط مشاورین ذیل مرکز خدمات فناوری و کسب و کار اجرا شده است که با عارضه یابی و شناخت مشکلات بنگاهها توسط شرکت های مشاوره عارضه یاب دارای تیم‏های تخصصی در زمینه مدیریت و فنی مهندسی شروع و با اجرای طرح های بهبود بر اساس نتایج شناخت و عارضه یابی ادامه می‏یابد.
لذا این طرح در هر بنگاه در دو مرحله انجام می شود. مرحله اول بررسی مسائل بنگاه و تهیه برنامه بهبود بنگاه است و مرحله دوم اجرای برنامه بهبود در بنگاه می باشد. هم اکنون واحدهای صنعتی می توانند با مراجعه به پرتال eservice.isipo.ir این خدمات با حمایت شرکت بهره مند گردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *