پیرو دعوتنامه شماره ۱۰۰۶۲۵/۶۰ مورخ ۹/۴/۱۳۹۸ ، به پیوست تصویر صورتجلسه تصمیمات ” هشتاد و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ” مورخ ۱۱/۴/۱۳۹۸ ، برای استحضار و صدور دستور اقدام لازم ایفاد                     می شود . در خصوص ایین نامه اجرایی ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید و جزء « د » بند « ۶ » قنون بودجه سال ۱۳۸۸ مقرر  شد :

الف – با توجه به مصوبه اخیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مبنی بر اتخاذ تصمیمی در خصوص نحوه اصلاح و استقرار آیین نامه اجرایی و تعیین تکلیف بدهی توسط کار گروه تعیین شده ، موضوع از آن شورا                    تا حصول نتیجه پیگیری گردد .

ب- بانک مرکزی با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و هماهنگی کمیسیون اقتصاد هیات دولت ، گزارشی جامع از تسهیلات پرداختی به واحد های تولیدی از محل ذخیره ارزی و نحوه باز پرداخت آن ( به تفکیک تاریخ پرداخت ، اسامی بنگاه ها ، مبالغ پرداختی و اقساط دریافتی و … ) تهیه و ارائه نماید .

ج به منظور پیشگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال واحد های تولیدی مشمول ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید و جزء « د » بند « ۶ » قانون بودجه سال ۱۳۸۸ ، کلیه بانک های عامل از انجام هر گونه اقدامات حقوقی و اجرایی علیه این واحد ها تا اخاذ تصمیم نهایی خودداری نمایند . ضمنا بانکهایی که اقداماتی را در این زمینه انجام داده اند نیز نسبت به توقف اقدامات ، خارج نمودن از سر فصل بدهکاران غیر جاری و رفع محدودیت های اعمال شده .                     اقدام لازم را به عمل آورند.

در خصوص پرداخت حقوقق معوق کارگران ، پ از بحث و تبادل نظر مقرر شد :

الف مبلغ ۴۵۰۰ میلیارد ریال با نسبت ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک های توسعه تعاون                و رفاه کارگران در قالب تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در جهت تامین نقدینگی                و حمایت از واحد های مشکل دار شناسایی شده توسط وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، صرفاً بابت جلوگیری                 از اختلال در روند تولید و تثبیت اشتغال اختصاص می یابد یارانه کاهش نرخ سود تسهیلات تخصیصی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ تامین می گردد . بر اساس این مصوبه متقاضیان مشمول ، برابر دستورالعمل اجرایی برنامه تولید و اشتغال از طریق سامانه بهین باب اقدام به ثبت درخواست نموده و پرونده جهت تایید نهایی به کار گروه های تسهیل و رفع وموانع تولید استان ارسال تا با هماهنگی شورای تامین استان در خصوص مستثنی نمودن برخی ضوابط بانکی و رفع محدودیتها ( از جمله چک برگشتی ، اقساط معوق ، نسبت مالکانه ، بدهی های غیر جاری و … ) اقدام لازم صورت پذیرد . ضمناً به منظور پرداخت یارانه سود ، وزارت صنعت و معدن و تجارت و بانک های عامل موظف اند ، حداکثر تا تاریخ ۳۰/۴/۱۳۹۸ نسبت به انعقاد قرارداد عاملیت اقدام نمایند .ب – سازمان برنامه و بودجه ، یارانه مورد نیاز برای تسهیلات را به سر جمع یارانه تخصیصی به وزارت صنعت ، معدن و تجارت اضافه نماید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *