مهدی سلطانی راد،قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمان و معاون صنایع کوچک این شرکت در گفتگو ،ضمن اشاره به نقش پایلوتی استان کرمان اظهار داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی،طرح رونق تولید که با هدف رفع موانع و تسهیل تولید، از اوایل سال جاری با همکاری سازمان صنعت و معدن و تجارت و استانداری آغاز گردیده؛ پس از اطلاع رسانی به واحدهای صنفی اطلاعات مربوط به آنها از طریق سایت بهینه یاب، تکمیل فرم،مراجعه ی حضوری و تماس تلفنی دریافت،بررسی و جمع بندی گردید و درخواست های آنها در کارگروه های رفع موانع تولید،باحضور نمایندگان بانک های عامل ( تجارت،توسعه تعاون،سپه،صادرات،سینا،صنعت و معدن،ملت،ملی، کشاورزی،رفاه کارگران و…)مطرح شد تا درصورت احراز شرایط برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.
وی خاطر نشان کرد: درنتیجه ی این اقدمات تاکنون بالغ بر ۵۰۱ بنگاه تولیدی در شمال و ۵۲۳ بنگاه دیگر در جنوب استان به بانک ها معرفی شده اند.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کرمان در ادامه بیان کرد: برگزاری دوره های پرسش و پاسخ، با حضوربنگاه های تولیدی و نمایندگان بانک های عامل باهدف آموزش،آگاهی و عدم مراجعه ی پی در پی متقاضیان تسهیلات به بانک های مدنظر، یکی از گام های حائز اهمیت شرکت شهرک های صنعتی کرمان بوده که با هماهنگی سازمان های مربوطه و بانک ها از اوایل شهریور ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد.
سلطانی راد اضافه کرد: در شمال استان، یک مرحله ازاین دوره ها برگزار گردیده که بانک کشاورزی به دلیل افزون بودن متقاضیانش دو مرحله ای و مرحله ی دوم آن در سالن کنفرانس سازمان صنعت و معدن برگزار شد.
وی تصریح کرد: در جنوب استان هم ، این دوره ی پرسش و پاسخ ، درمحل سالن اتاق اصناف جیرفت با حضور نماینده بانک کشاورزی در حالی که با استقبال خوب بنگاه های تولیدی مواجه شد برگزار گردید.
وی افزود: در این راستا، بانکها موظف شدند تا یک ماه پس تکمیل مدارک توسط متقاضیان، تسهیلات خود را بسته به نوع طرح، جهت رفع موانع تولید، به بنگاه های تولیدی بپردازند تا گام مثبتی در حوزه ی توسعه ی اقتصادی کشور برداشته شود.
ایشان در پایان ضمن خرسندی از استقبال بانک های عامل،متقاضیان و همکاری سازمان های مربوطه، خروجی رضایت بخشی را مبنی بر مفید بودن این دوره ها اعلام کرد چرا که طی آن علاوه برصرفه جویی در زمان تردد به بانک ها، ابهاماتی ازقبیل: مدارک مورد نیاز،معوقه های بانکی،وثیقه های قابل قبول، درصد محل طرح یا خارج از طرح و… برطرف گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *