جلسه هماهنگی توسعه صادرات خرما با حضور معاون اقتصادی استاندار مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان در این نشست که خانم دکتر امیرتیموری عامل خوشه کسب و کار خرمای جنوب استان کرمان  و بازرگانان هند و فعال حوزه صادرات خرما به هندوستان و تعدادی از اعضای خوشه کسب و کار خرمای جنوب حضور داشتند.
معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به دستور محمد مهدی فداکار استاندار کرمان مبنی بر انتخاب بازار هدف صادراتی گفت:  با توجه به جمعیت هندوستان و روابط تجاری فعلی یکی از مقاصد صادراتی خرما استان کرمان می‌تواند هند باشد.
دکتر میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با تشکر از برگزاری جلسه از سوی معاونت اقتصادی استانداری گفت:  در استان کرمان حدود ۷۰۰ واحد سردخانه نگهدارنده خرما داریم.
او  گفت: این عدد به این معناست که استان کرمان خصوصاً در جنوب و شرق استان ظرفیت مناسبی برای صادرات خرما وجود دارد و می‌تواند کرمان را به ترمینال صادرات این محصول تبدیل کند.
میجانی ادامه داد: در خوشه کسب و کار خرمای جنوب تلاش کرده‌ایم تا با حذف واسطه فعالان اقتصادی مرتبط با صادرات خرما را وارد بازار کار کرده و بر میزان افزایش صادرات تاثیر بگذاریم.
در ادامه یکی از صادرکنندگان خرما که سابقه صادرات ۲۰ ساله خرما به هند را دارد گفت: هند مقصد مناسبی برای محصول خرما است اما بایستی ایران به صورت دقیق روند صادرات خود را مشخص کند او توضیح داد عمده مشکل صادرات خرما در مقصد مسئله بسته‌بندی محصولات است.
حضور برخی بازرگانان هندی در ایران و مراجعه به واسطه‌ها، قیمت پایین، صادرات محصول با کیفیت پایین به نام کرمان  از جمله نگرانی‌هایی بود که توسط اعضای خوشه کسب و کار خرمای جنوب در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی کرمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *