وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی تأکید کرد:

افزایش سرمایه‌های اجتماعی با اطلاع‌ رسانی به‌موقع، کافی و صادقانه/ همه دستگاه‌ها باید در چارچوب وظایف خود پاسخگو باشند

 

علیرضا رزم‌ حسینی در نشست ویدئو کنفرانسی که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی با حضور رؤسا و مسئولان روابط عمومی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و مدیران روابط عمومی و ارتباطات سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات تابعه این وزارتخانه برگزار شده بود، ضمن تبریک این روز و قدردانی از زحمات روابط عمومی‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری و استان‌های مختلف افزود: در دنیایی که رسانه و انتشار اطلاعات حرف اول را می‌زند، صحت، دقت و سرعت عواملی هستند که باید در اطلاع ‌رسانی و فعالیت در حوزه رسانه به‌عنوان اولویت مورد توجه قرار گیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش کلیدی روابط عمومی‌ها در افزایش اعتماد عمومی و جلب سرمایه‌های اجتماعی، بر اطلاع رسانی اهداف، اقدامات و عملکرد دستگاه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: اگر اطلاع‌ رسانی به‌صورت شایسته اتفاق بیفتد، مطالبات جامعه از این وزارتخانه و دستگاه‌های ذیربط در چارچوب مسئولیت‌های قانونی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی کرمان ، علیرضا رزم‌ حسینی روز یکشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی با حضور رؤسا و مسئولان روابط عمومی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و مدیران روابط عمومی و ارتباطات سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات تابعه این وزارتخانه برگزار شده بود، ضمن تبریک این روز و قدردانی از زحمات روابط عمومی‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری و استان‌های مختلف افزود: در دنیایی که رسانه و انتشار اطلاعات حرف اول را می‌زند، صحت، دقت و سرعت عواملی هستند که باید در اطلاع ‌رسانی و فعالیت در حوزه رسانه به‌عنوان اولویت مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان این‌که در دنیای امروز جنگ رسانه‌ای به یکی از مهلک‌ترین و زیان‌بارترین چالش‌ها تبدیل شده است، جهت‌ دهی و هدایت افکار عمومی را یکی از اهداف مهم رسانه‌ها دانست و اضافه کرد: اهمیت رسانه و حوزه اطلاع ‌رسانی و روابط عمومی بر کسی پوشیده نیست؛ به‌ویژه دردنیای امروز که اذهان و افکار جامعه مورد هدف رسانه‌ای قرار گرفته است و رقابت در ساخت و هدایت افکار عمومی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به اهمیت و نقش این وزارتخانه در اقتصاد کشور اشاره و بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان یکی از دستگاه‌های متولی اقتصاد کشور و معیشت مردم حدود ۳۸ درصد از GDP کشور را به خود اختصاص داده است و با توجه به این‌که مسئولیت تجارت بین‌المللی و حوزه‌های صنعت و معدن را برعهده دارد، یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های نظام است و این به معنای اهمیت بیشتر بخش روابط عمومی در این حوزه‌ است.
رزم حسینی با تأکید بر این‌که روابط عمومی دریچه‌ای است که مردم و جامعه از طریق آن اطلاعات مربوط به اهداف، اقدامات و عملکرد وزارتخانه و بخش‌های مختلف آن را به‌دست‌ می‌آورند، اطلاع‌ رسانی به‌موقع، حرفه‌ای و درست را لازمه کار روابط عمومی و نیاز هر سازمانی عنوان کرد و ادامه داد: اقدامات و کارهای انجام شده در هر سازمان باید به اطلاع مردم رسانده شود که اگر اطلاع‌ رسانی به‌صورت شایسته اتفاق بیفتد، مطالبات جامعه از وزارتخانه و دستگاه‌های ذیربط در چارچوب مسئولیت‌های قانونی خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که اطلاع‌ رسانی به‌موقع، کافی و صادقانه باعث افزایش سرمایه‌های اجتماعی برای وزارتخانه و مجموعه حاکمیت خواهد شد، اذعان داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان یک وزارتخانه مهم باید در چارچوب مسئولیت‌های خود پاسخگو باشد و به‌طور یقین اگر مردم صداقت و عزم مسئولان را در انجام مسئولیت‌ها حس کنند، لطمه‌ای به سرمایه‌های اجتماعی نظام وارد نخواهد شد. به عنوان مثال، همچنان که در طول دفاع مقدس، همه عملیات‌ها به مردم اطلاع داده می‌شد، و به‌واسطه اعتمادی که وجود داشت، علی‌رغم شکست در برخی عملیات‌ها، در عملیات‌های بعدی فرزندان این سرزمین در میدان حاضر بودند و موفقیت‌ها و پیروزی‌ها را خلق می‌کردند، در جنگ اقتصادی نیز باید با مردم و جامعه صادقانه برخورد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی درباره چارچوب مسئولیت‌‌ها، اهداف و عملکرد این وزارتخانه، در کنار پاسخگو بودن مسئولان را لازمه و شرط خدمت‌ رسانی دانست و تأکید کرد: این از وظایف روابط عمومی‌ها و مراکز اطلاع رسانی است که بدون بزرگنمایی و به‌دور از تبلیغ افراد، کارها و اقدامات دستگاه‌ها را به عموم مردم اطلاع دهند. مردم باید بدانند شرایط چگونه است و دستاوردها چه بوده است. در کنار آن، تشریح مشکلات و تهدیدها، فرصت‌ها و اقدامات نیز باید به اطلاع مردم رسانده شود.

رزم ‌حسینی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فضای جدید رسانه‌ای و دسترسی آسان افراد به اطلاعات و ابزارهای تولید و انتشار خبر در دنیای امروز تصریح کرد: امروز در جامعه با پدیده بمباران اطلاعات روبه‌رو هستیم و وظیفه ایجاد شفافیت در این فضا و مشخص کردن اخبار و اطلاعات درست از اخبار نادرست برعهده اصحاب رسانه و مراکز روابط عمومی است.

وی در پایان با اشاره به تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق وعده‌ها و رفع مشکلات در حوزه مسئولیت‌های خود گفت: اقدامات خوبی در این وزارتخانه انجام شده است و البته نتایج خوبی نیز در این مدت به‌دست آمد که بسیاری از آن‌ها به اطلاع عموم نرسید. خدمات و کمک‌هایی که بخش‌ صنعت و تجارت در دوران کرونا انجام داد، بی‌نظیر بود و اقداماتی که کشور را از واردات بسیاری از تجهیزات ضروری پزشکی بی‌نیاز کرد، قابل تقدیر است. رشد صنعتی نزدیک به ۸ درصدی در شرایطی که کرونا و تحریم‌ها محدودیت‌های زیادی را ایجاد کرده است، موفقیت بزرگی است و تمامی این موفقیت‌ها دستاورهای نظام است که لازم است مردم از آن اطلاع داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *