مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان از ارایه‌ی تسهیلات و امتیازات ویژه‌ به سرمایه‌گذاران در جنوب استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، مجید غفاری در دیدار با نماینده مردم کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبارجنوب در مجلس گفت: با تلاش‌هایی که مجموعه‌ی همکاران در شرکت انجام می‌دهند، هر ساله تعداد زیادی از واحدهای صنعتی که غیر فعال هستند به چرخه‌ی تولید برمی‌گردند.
وی با اشاره به توجه‌ی ویژه به مناطق جنوبی استان اظهار کرد: برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای است که هر دو ماه یک بار، یک سفر دو روزه به مناطق جنوب استان داشته باشیم تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفته و به منظور رفع موانع توسعه شهرک‌ها به مشکلات واحدهای صنعتی رسیدگی می‌کنیم.
در این دیدار، نماینده مردم کهنوج در مجلس نیز با اشاره به تلاش‌های مهندس غفاری، ضمن قدردانی از زحمات او و همکارانش گفت: شهرک صنعتی قلعه‌گنج از شرایط خوبی برخوردار است؛ اما سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیازمند تلاش‌های بیشتر خصوصا در حوزه‌ی جذب سرمایه‌گذار هستند.
احمد حمزه بیان کرد: جنوب استان کرمان دارای پتانسیل‌های فراوانی است خصوصا در تولید حنا و کنجد ما از بز‌گ ترین تولید کنندگان این محصول در کشور هستیم ضمن این‌که کشت گوجه نیز از محصولات مهم این منطقه است.
نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان افزود: ما با سرمایه‌گذاران خوبی در حوزه‌ی تولید MDF از ضایعات درختان خرما و همچنین در حوزه‌ی فرآوری گوجه مذاکراتی انجام دادیم که امیدواریم به سرانجام برسد.
در ادامه، مهندس غفاری نیز گفت: به منظور جذب سرمایه‌گذار بیشتر در جنوب استان امتیازات ویژه‌ای برای این منطقه فراهم شده است.
وی اظهار کرد: هزینه‌ی پروانه حذف و ۱۳ سال معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران در این منطقه در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با بیان این‌که صندوق ضمانت صنایع کوچک تا سه میلیارد تومان ضمانت‌نامه به واحدها می‌دهد، افزود: یکی از مهم‌ترین اختیاراتی که در سطح کشور به منظور توسعه جنوب در اختیار ما گذاشته شده نحوه عقد قرارداد حق انتفاع زمین است که ما شرایط خوبی در اختیار سرمایه‌گذاران جنوب استان خواهیم گذاشت. غفاری بیان کرد: اکثر اسناد تک برگ زمین‌های شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی گرفته شده و واحد ها از این بابت نیز مشکلی نخواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است عنوان «منطقه‌ی کمتر توسعه یافته» از جنوب استان رخت ببندد که نیازمند تلاش همه‌ی مدیران و خصوصا خود مردم در جنوب استان هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *