معاون وزیر صنعت ،معدن وتجارت ضمن تاکید بر ارتقا سطح رقابت پذیری بنگاه های کوچک ومتوسط ،ازتشکیل ۳۰کنسرسیوم صادراتی ،۳۰شرکت مدیریت صادرات خبرداد وگفت: ستاد اقتصاد مقاومتی کشور برای وزارت صنعت،معدن وتجارت ۷برنامه مصوب کرده که یکی از برنامه ها ارتقا رقابت پذیری بنگاه های کوچک ومتوسط ، توسعه وایجاد خوشه های صنعتی می باشد.
مهندس یزدانی در ادامه بیان کرد:آموزش یکصدهزار نفر در بنگاه های کوچک ومتوسط یکی دیگر از برنامه هاست که اجرای آن به عهده سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران محول شده است .
به گزارش روابط عمومی ،مهندس یزدانی در سفر به جنوب استان کرمان ضمن بازدید از زیرساخت های شهرک های صنعتی این استان با اشاره به راه اندازی ۷هزار و۵۰۰ بنگاه تعطیل وزیر ظرفیت تاپایان سال جاری گفت :۳۶ طرح ملی و ۲هزار طرح بالای ۶۰ درصد تا پایان سال راه اندازی خواهد شد .
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران افزود:پیش بینی می شود تاپایان سال بصورت کامل مجموعه برنامه های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای وزارت صنعت ،معدن وتجارت ونهادهای تابعه محقق شود .
مهندس یزدانی در ادامه با بیان اینکه جنوب کرمان استعدادهای زیادی در حوزه کشاورزی ،معدن وصنایع معدنی دارد ودر حوزه صنایع کوچک دارد ، گفت :بدلیل بعد مسافت لازم است که اختیارات کامل به مدیران منطقه داده شود.
معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت افزود:درحوزه شهرک های صنعتی ۹شهرک وناحیه صنعتی در جنوب کرمان وجود دارد که متناسب با علاقه مندی سرمایه گذاران که نیاز به ایجاد شهرک جدید باشد این آمادگی در سازمان وجود دارد که همکاری لازم را انجام دهیم .
مهندس یزدانی افزود:ماباید در همه دستگاه ها فرایندمان را تغییر دهیم تا مردم در محل کار خود بتوانند مشکلاتشان را حل نمایند.
وی خاطر نشان کرد :در جهت حمایت از سرمایه گذاران در مناطق محروم وغیر برخوردار آمادگی هرگونه همکاری جهت تقسیط زمین و تخفیف در حق انتفاع را برای سرمایه گذاران داریم .

معاون وزیر ومدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران درنشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی جنوب کرمان با اشاره به طرح رونق اقتصادی اعلام کرد بانکها موظف شده اند بدون در نظر گرفتن چکهای برگشتی وبدهی های معوقه غیرجاری و آزاد سازی وثیقه های مازاد، اقدام و دفترچه های قرارداد شهرک های صنعتی را بعنوان وثیقه بپذیرند .
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه ازابتدای دولت ۲۸۰۰واحدغیرفعال به چرخه تولید بازگشته اند،گفت:بعد ازبرجام تاکنون ۸۴ تفاهم نامه باسرمایه گذاران خارجی امضا شده که ۶۰ تفاهم نامه تبدیل به قرارداد شده و۳۰ مورد نیز اجرایی شده اند.
وی با اشاره به اینکه درسال جاری استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی شناخته شده که توجه ویژه ای به این مهم در جهت حل مشکلات اقتصادی شده است ،خاطر نشان کرد :از عموم مردم دعوت می کنیم در طرح رونق همکاری و مشارکت نمایند زیرا این طرح عمومی است و مجری آن سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران می باشد .
مهندس یزدانی همچنین تصریح کرد :در راستای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ،سازمان تامین اجتماعی موظف شده است که بدهی های معوق واحدهای صنعتی واجد طرح فرصت داده شود وپرداخت بدهی آنها تا یکسال به تعویق افتد.
وی در ادامه افزود: سازمان امور مالیاتی نیز موظف گردید ظرف مدت یک هفته بعد ازمراجعه واحدهای صنعتی، نسبت به تقسیط پلکانی و یک ساله بدهی های مالی آنها اقدام نماید.
وی در ادامه نشست از کلیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست نمود دراصلاح قوانین موازی همکاری و حمایت نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *