علی آقا محمدی رییس کمیسیون علمی راهبردی چشم انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام:

 راه توسعه اقتصادی حمایت از صنایع کوچک و کمک به افزایش توان و هم افزایی آنها در بازارهای منطقه است

 

  در همایش چشم انداز ایران ۱۴۰۴ که به همت شرکت شهرکهای صنعتی کرمان و با حضور رییس کمیسیون علمی راهبردی چشم انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام،استاندارکرمان،نمایندگان مجلس وجمعی از مسئولین استانی و واحدهای صنعتی برگزار شد به توسعه و مشارکت بخش خصوصی  تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی کرمان علی آقامحمدی رییس کمیسیون علمی راهبردی چشم انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش چشم انداز ایران ۱۴۰۴ و برش های منطقه ای گفت: در اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی نکته کلیدی این است که عامل توسعه مردم هستند و دولت تسهیل گر توسعه است.

آقامحمدی ضمن اشاره به تقویت فرهنگ سرمایه گذاری افزود: موانع اصلی فرهنگی و مشارکت را باید از بین ببریم.

رییس کمیسیون علمی راهبردی چشم انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دستیابی به رشد اقتصادی شتابان مستلزم تغییر نگرش به استراتژی صنعتی کشور و نقش مناطق در تحقق این استراتژی است، ادامه داد: ایران در حال حاضر جزء ۲۰ کشور بزرگ اقتصادی دنیاست.

وی همچنین بر لزوم بسیج ملی برای رشد همه جانبه تاکید کرد و همکاری متقابل بخش خصوصی و دولت را حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: راه انداختن مردم در اقتصاد کار دشواری است.

علیرضا رزم حسینی استاندارکرمان دراین برنامه با اشاره به این مطلب که فضای کسب و کار در کشور نسبت به سال های ۹۱ و ۹۲ بهبود و آرامش یافته است، گفت: این آرامش و ثبات ایجاد شده نشان دهنده این است که دولت یازدهم با عقل گرایی در حوزه اقتصادی حرکت می کند و فعالان این عرصه نیز باید بر همین مبنا حرکت کنند.

وی به ارتقای ۱۳ پله ای فضای کسب و کار در استان کرمان اشاره و بیان کرد: در برنامه های دوم و سوم توسعه کشور، شکوفایی و رشد اقتصادی خوبی محقق شده اما متاسفانه به اهداف تعیین شده در سند چشم انداز توسعه نرسیده ایم.

رزم حسینی به تدوین برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: در این سند استان کرمان باید به قطب معدنی ملی و فراملی و قطب کشاورزی جنوب کشور تبدیل شده و در حوزه شرکت های دانش بنیان، متالوژی و صنایع خودرو سازی رشد یابد و با توجه به عبور خط گاز صلح از این استان در زمینه های صنایع شیمیایی و پتروشیمی نیز گام های اساسی بردارد .

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *