تناسب تولید وبازار مشکل اصلی خوشه کسب وکار گلخانه ای جنوب کرمان می باشد

برنامه عمل خوشه کسب وکار محصولات گلخانه ای جنوب کرمان تصویب شد

اولین جلسه شورای راهبردی خوشه کسب و کار محصولات گلخانه ای جنوب کرمان با حضور اعضای این شورا در محل اتاق بازرگانی جیرفت تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی کرمان دراین نشست که فرماندار شهرستان جیرفت، معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمان، معاونین سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و دیگر اعضای شورا حضور داشتند، مهدی سلطانی راد معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی کرمان ضمن اشاره به مدل توسعه خوشه ای و تاریخچه آن ، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران را به عنوان متولی توسعه صنعتی و حمایت های نرم افزاری از صنایع کوچک برشمرد و گفت: خوشه های کسب و کار به عنوان یکی از مدل های موفق در توسعه برای کسب و کارهای کوچک محسوب می شود.

سلطانی بیان کرد: در جنوب کرمان سه کسب و کار جهت پروژه توسعه خوشه شناسایی شدند که پس از مطالعات اولیه خوشه کسب و کار محصولات گلخانه های جنوب کرمان در اولویت قرار گرفت وحدود ۹ ماه پیش شروع به کار کرده است.

دراین جلسه احمد امینی روش فرماندار شهرستان جیرفت به نقش آموزش توسط دولت اشاره کرد و گفت: بایستی آسیب شناسی از وضعیت موجود انجام و مشکلات شناسایی شود و در راستای کاهش هزینه ها اقدام کنیم .

وی چاره اندیشی دولت برای نجات کشور را واگذاری امور به بخش خصوصی دانست وافزود: در جنوب استان طی دو سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه راه اندازی فرودگاه، گمرک و .. انجام شده است.

فرماندار شهرستان جیرفت توجه به صادرات محصولات کشاورزی را مهم برشمرد وتصریح کرد: کار احداث پایانه های صادراتی حدود ۵ ماه است شروع شده که با راه اندازی این پایانه بسیاری از مشکلات حل خواهد شد اما جهت رسیدن به اهدافمان بایستی تعدادپایانه ها را افزایش دهیم.

در ادامه “رقیه ابوسعیدی” عامل توسعه خوشه محصولات گلخانه ای جنوب کرمان به ارایه خلاصه ای از مطالعه شناختی و ارائه برنامه عمل سال اول خوشه کسب و کار محصولات گلخانه ای پرداخت و به اعتماد بین خود و گلخانه داران و مسئولین محلی اشاره کرد گفت: مشکل اصلی گلخانه داران “عدم تولید مناسب با توجه به نیاز بازار”است .

وی درادامه اضافه کرد: موضوع بازار دارای مولفه های مختلفی مانند سازه های نا مناسب، مشکلات حمل و نقل، نبود بسته بندی مناسب و نداشتن نقدینگی کشاورزان در فصل کشت می باشد که بایستی با کمک مسئولین این مشکلات حل شود.

در پایان گلخانه داران حاضر در جلسه برخی مشکلات خود را با مسئولین حاضر مطرح نمودند.

همچنین در این جلسه ، برنامه عمل سال اول توسعه خوشه کسب و کار محصولات گلخانه ای جنوب توسط اعضاء شورا تایید شد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *