مشاور امور بانوان معاون وزیر ومدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران،استان کرمان را دارای قابلیت های فراوانی دانست که زمینه حضور بانوان کارآفرین در حوزه صنایع وبازرگانی فراهم می باشد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی کرمان پریچهر سلطانی در بازدید از شهرک های صنعتی کرمان ۱ و۲ به حضور فعال بانوان در عرصه های مختلف تاکید کرد وگفت :مشکلات بانوان کارآفرین در شهرک های صنعتی بایستی رفع گردد تا با انگیزه بیشتری فعالیت نمایند.
وی در بازدید از چند واحد تولیدی ضمن گفتگو و دریافت نظرات اظهارداشت:صنعتگران زنان ظرفیت های ایجاد شده توسط سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی در حوزه خوشه های صنعتی،مراکز خدمات فناوری وکسب وکار وفن بازارها استفاده نمایند .
درادامه نشستی با حضور پریچهر سلطانی مشاور معاون وزیر ومدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران و فاطمه حسینی مدیرکل و مشاور اموربانوان و خانواده استانداری کرمان برگزار شد.
دراین نشست برای اجرایی شدن برنامه ها وجذب علاقمندان به اشتغال وسرمایه گذاری در شهرک های صنعتی ورفع مشکل زنان کارآفرین تبادل نظر وتصمیماتی صورت پذیرفت.
سلطانی در ادامه به پیشنهاد این سازمان مبنی بر تشکیل شورای توسعه وتعاون زنان کارآفرین شهرک های صنعتی اشاره کرد وگفت:شناسایی نهادهای مرتبط با حوزه کارآفرینی وتشکیل کارگروه به دبیری شرکت شهرک های صنعتی استان ها و ریاست مدیرکل بانوان استانداری های کشور در دستور کار قراردارد.
در ادامه سفر مشاور امور بانوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور با گروه خودیار زنان بافنده فرش دستباف کرمان و راور دیدارنمود که در این نشست مونا کنعانیان عامل توسعه خوشه فرش دستباف کرمان وراور به نمایندگی از زنان عضو گروه خودیار، به بیان مسائل و مشکلات پرداخت و گفت: نبود امنیت و حمایت از جایگاه اجتماعی زنان بافنده، طولانی بودن فرایند تولید و سختی امرامعاش این افراد طی دوره ی تولید فرش و همچنین تامین سرمایه ی اولیه همراه با اتصال به بازار و فروش محصولات قسمتی از مشکلات این گروه می باشد.
وی در ادامه داد : به همین دلیل این افراد تصمیم به تشکیل گروهی از زنان بافنده ی فرش گرفتند تا اعضاء گروه از امنیت و حمایت جمعی، مهارت های خودآگاهی و خود مدیریتی و ارتقای توانمندی های زنان و سپس پس انداز و وام های خود گردان جهت حمایت مالی برخوردار شوند.
کنعانیان در زمینه ی مشکلات صندوق های اعتباری که فعالیت متمرکز بر صندوق و وام بوده است نیز گفتگو کرد و افزود: در تجربه ی جدید که اولین گروه از این مدل در کشور است فعالیت حول یک گروه در یک رشته ی صنعت خاص و ارتقا بر مهارت های زنان با هدف توسعه ی نیروی انسانی متمرکز بوده و سپس به پس انداز و وام پرداخته می شود.
پریچهر سلطانی در ادامه افزود: تشخیص درست این تجربه توسعه ی کسب و کار در کشور منحصر به فرد بوده و باید از زحمات و کار زیبای خانم دکتر کنعانیان عامل توسعه خوشه فرش دستباف کرمان و راور تشکر کرد و تلاش ها بر تکرار و تکثیر این تجربه با هدف توان افزایی و کارآفرینی زنان با تاکید بر اقتصاد مقاومتی نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *