سلامت یکی از ارکان اصلی توسعه یافتگی هر کشور محسوب میشود و توسعه سلامت محور مورد پذیرش جهانی واقع شده است. ضمن اینکه دین مبین اسلام نیز رهنمود های گرانبهایی در خصوص توجه به سلامت ارائه نموده است.

بر این اساس در مبانی اسلام ، رعایت و حفظ سلامتی از مصالح عمومی نظام اجتماعی و بخشی از مسئولیت همگانی به شمار میرود.

در این رابطه به منظور دستیابی به سطح قابل قبولی از سلامت ، ضرورت ضرورت دارد کلیه ابعاد سلامت(جسمانی-روانی) مورد توجه قرار گیرد.

امروزه سازمان جهانی بهداشت به منظور ایجاد نظام سلامت کارا و پیشرو به مشارکت سازمان ها و نهاد های اجرایی کشورها در نظام سلامت تاکید دارد که خوشبختانه این مشارکت از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سازمان های تابعه و وابسته از سال ۱۳۹۲ به خوبی در حال انجام است ، با عنایت به اینکه طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان بین المللی کار (ILO) سالانه در دنیا ۳۱۷ میلیون حادثه با غیبت بیش از ۴ روز و بیش از ۹۰۰,۰۰۰ مرگ ناشی از مواجهه با مواد خطرناک در محیط کار رخ می دهد و با توجه به گستردگی مجموعه شاغلین و واحدهای صنعت و معدن تحت پوشش این وزارتخانه ، ضرورت اهتمام مدیران و مسئولین در برنامه ریزی و اقدامات به هنگام در راستای سالم سازی محیط کار بیش از پیش مشخص میگردد.

شعار سال ۲۰۱۷ سازمان بین المللی کار ب مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت “جمع آوری و استفاده بهینه از پرونده های ایمنی و بهداشت حرفه ای ، راهی برای ارتقاء فرهنگ پیشگیری از خطر” را برگزیده است که بیانگر مدیریت اطلاعات حوزه ایمنی و بهداشت میباشد.

لذا از کلیه معاونان ، مدیران ارشد ستادی و سازمان های تابعه و وابسته انتظار دارد به منظور بهبود وضعیت ایمنی و بهداشت در مجموعه تحت پوشش پیرامون مدیریت اطلاعات و ارتقاء فرهنگ HSEEدر سال جاری اقدام نمایند.

در پایان ضمن تبریک روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای ، برابر ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ به همه زحمتکشان حوزه  HSEEدر سطح ستاد ، سازمان های تابعه و وابسته امیدوارم شاهد بهبود شرایط محیط کار و ارتقاء سلامت همکاران در وزارت متبوع و کارکنان بخش صنعت ،معدن و تجارت باشیم.انشاالله

 

محمدرضا نعمت زاده

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *