درمراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران برترسال۹۴ استان کرمان ۶ واحد تولیدی مستقردر شهرکهای صنعتی مورد تقدیر قرارگرفتند .

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی کرمان در این مراسم که با حضور رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع، معادن وکشاورزی ایران ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت، فرماندار ومدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کرمان ومعاون سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران برگزارشد از  ۱۷ واحد برتر صنعتی ومعدنی تقدیرشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ابتدای مراسم گفت: از ۲۴ اصل مربوط به اقتصاد مقاومتی تعداد ۱۶ بند آن به صورت مستقیم و غیر مستقیم به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط می شود.
محمود سلطانی زاده خاطرنشان کرد: هیئت دولت سه بند آن را به طور مشخص برای وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین کرده است.

وی راه نجات کشور را در ایجاد اشتغال، تولید و صادرات دانست و اظهار کرد: بر اساس قانون حمایت از تولید امیدواریم طبق یکی از بندهای آن بتوانیم تسهیلات بیشتری را برای بخش تولید اخذ کنیم.

سلطانی زاده با اشاره به اینکه شرایط نشان می دهد که صنعت گر هم مطالبه گر نیست تصریح کرد: سهم استان از منابع بانکی در رده های پایین قرار دارد که باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.

رییس خانه صنعت و معدن استان کرمان هم در این آیین با اشاره به نتایج مذاکرات ایران و گروه ۵+۱ گفت: شرایط تولید در فضای جدید به مراتب سخت تر از شرایط تحریم است زیرا ماشین آلات فرسوده و تکنولوژی قدیمی است و ما با این تکنولوژی نمی توانیم وارد رقابت در فضای جدید شویم.

علی اکبر مشرفی بیان کرد: باید ادارات دولتی و همه ارگان های مربوط قوانین خود را با وضعیت جدید هماهنگ کنند و نظام تعرفه ها هم باید در راستای تولید و صادرات بازنگری شود.

عباس جبالبارزی از فعالان صنعت ورئیس کمیسیون صنعت ومعدن اتاق بازرگانی،صنایع،معادن وکشاورزی کرمان دراین مراسم به مشکلات این حوزه اشاره کرد وگفت:برخی از واحدهای تولیدی با ظرفیت زیر ۵۰درصد فعالیت می کنند.

وی بالابردن کیفیت جهت رقابتی شدن محصولات را  حائز اهمیت دانست واظهارداشت: یکی از مشکلات مشترک بیشترواحدهای تولیدی حوزه بازار می باشد.

وی در پایان پیشنهاد کرد:باتوجه به الزام اداره امور شهرکهای صنعتی بزرگ  توسط صنعتگران، بهتر است سهم شهرداری ها به شهرکهای صنعتی جهت تامین منابع و اداره بهتر امور تعلق گیرد .




 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *