معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران :

تامین منابع مالی صنایع کوچک کشور، ظرفیت اشتغال را بالا می برد

 معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در همایش بزرگداشت روز صنعت، معدن و صنایع کوچک و تجلیل از صنعتگران و معدن کاران برتر استان کرمان افزود: کمتر از ۱۰ درصد منابع مالی بانک ها به حوزه صنایع کوچک اختصاص داده شده است.

فرشاد مقیمی  گفت: اگر منابع مالی بیشتری به صنایع کوچک اختصاص داده شود امکان بهره رسانی به ۱۹ هزار واحد صنعتی وجود دارد که  می توانند اشتغال  بالایی را ایجاد کنند.

وی درادامه بیان کرد: براساس آمارهای سال۹۳  از ۸۰ هزار واحد صنعتی  که در حوزه صنایع کوچک فعال هستند ۱۴  هزار واحد راکد می باشند که سهم شهرکهای صنعتی کشور ۶ هزار واحد می باشد.

مقیمی ضمن برشمردن دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی تاکید کرد:در این راستا بالغ بر ۱۵ هزار واحد صنعتی را شناسایی کردیم و الویت  تامین منابع مالی را برمبنای واحدهایی که در حال فعالیت هستند وتوانسته اند در این مدت دوام بیاورند قرارداده ایم .

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران درادامه گفت:باتوجه به اشتغال ۷۰۷ هزارنفری واحدهای فعال در سطح شهرکهای صنعتی کشور در صورتی که مشکل واحدهای صنعتی غیرفعال نیز مرتفع شود ظرفیت جدیدی برای اشتغال فراهم خواهدشد.

وی  از شکل گیری معاونت صنایع کوچک در بانک صنعت ومعدن خبرداد و بیان کرد: ادبیات ارایه تسهیلات به صنایع کوچک  و بزرگ متفاوت است و در این راستا نیز مقرر شده در سالجاری در بحث هدفمندی یارانه ها به صنایع کوچک با الویت ارائه شود.

مقیمی ضمن اشاره به شناسایی و توسعه خوشه های صنعتی در استان کرمان اظهارداشت:پیشبرد مسائل واحدهای صنعتی در قالب تشکل ها وانجمن ها موثرتر است که در این راستا سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران مدل  توسعه خوشه های صنعتی را در کشور  پیاده سازی کرده است .

وی به تدوین سندی در وزارت صنعت،معدن وتجارت در راستای رفع نیازهای صنایع کوچک کشور اشاره کرد و گفت:بایک نسخه نمی توان تمامی مشکلات بنگاه های تولیدی را رفع نمود.

وی تلاش های سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران را در جهت تصویب  روز ملی حمایت  از صنایع کوچک موثر دانست و افزود: با ابلاغ ریاست  محترم جمهور  از سال ۹۴، ۲۱ مرداد ماه در تقویم کشور به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک  نامگذاری شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *